Tilmelding

Opsæt tilmelding!

Gør det let at tilmelde sig jeres arrangement!

Det skal både være let at finde ud af hvor man tilmelder sig, og selve tilmeldingen skal også være let. Ellers risikerer I at deltagerne ikke får gennemført tilmeldingen.

Eksempler på tilmeldingsmuligheder

  • Har I en hjemmeside, kan I måske tilføje en betalingsfunktion til jeres side. 
  • Alternativt kan I oprette en MobilePay Box, der kan modtage op til kr. 30.000,- pr. år (læs om MobilePay Box her). Dette kan kombineres med en gratis tilmeldingsblanket på Google Analyse (læs om Google Analyse her)
  • Det er også muligt at lave aftaler med tilmeldingsudbydere som fx www.SPORTI.dk eller www.fritilmeld.dk, der kan sætte tilmeldinger op.

Beslut hvilke betalingsmuligheder der skal være, fx bankoverførsel eller MobilePay. 

Beslut hvornår det skal være muligt at tilmelde sig, både hvornår tilmeldingen åbner og hvornår der er sidste frist for tilmelding. Er det muligt at tilmelde sig på dagen? Er det muligt at betale kontant (så skal I have byttepenge klar!).

Sørg for at indhente de oplysninger I har brug for (hverken flere eller færre).

Oplysninger om deltagerne kan fx være

  • Fulde navn
  • Telefonnummer
  • Telefonnummer på pårørende
  • Mail
  • Fødselsdag eller fødselsår (aldrig CPR-nummer)
  • Køn
  • Niveau/kategori
  • Licensnummer
  • Klubtilhørsforhold
  • Adresse

Gør det evt. synligt hvor mange der er tilmeldt og hvor mange ledige pladser der er tilbage.

Annoncer tilmelding!

Annoncer hvornår I åbner for tilmelding, så snart I har fastsat datoen. Lav gerne en nedtælling. Brug jeres sociale medier, fx Facebook, Instagram, hjemmeside m.m. og få så mange som muligt til at dele jeres opslag.

Bekræft tilmelding!

Send en bekræftelsesmail eller besked til den tilmeldte, lige når tilmeldingen er gennemført. Bekræftelsen kan indeholde praktisk info om arrangementet eller info om at der sendes mere info ud på et senere tidspunkt.

Kommuniker med deltagere inden arrangement!

I har modtaget deltagernes mail i deres tilmelding. Brug den til at holde dem opdaterede på jeres arrangement. Ca. en uge før arrangementet kan I sende en mail ud med deltagerinfo. 

Deltagerinfo kan fx indeholde

  • Programmet
  • Info om ruten/banen
  • Tidsrum for udlevering af startnumre/tidtagningschips
  • Parkeringsinfo
  • Hvad der sker før, under og efter arrangementet
  • Regler for arrangementet
  • Info om præmier
  • Huskeliste
  • Reklame for sponsorer
  • Jeres kontaktinfo ved spørgsmål.