1 Det hurtige overblik

Det hurtige overblik

  • Beskriv dit projekt (hvad skal der ske + tidsplan)
  • Indhent de nødvendige tilladelser
  • Nedsæt en arrangørgruppe og uddeleger opgaver og ansvar
  • Hav hele tiden overblik over om tingene går som planlagt
  • Kommuniker med arrangørgruppen i hele processen og sørg for at alle får den information de skal bruge rettidigt
  • Vær tilgængelig under arrangementet (du skal planlægge afviklingen, så du IKKE selv har nogle faste opgaver)
  • Evaluer med arrangørgruppen
  • Evaluer med deltagerne.
  • Lav et budget, inden arbejdet går i gang (budgettet godkendes af hovedarrangøren eller arrangørgruppen)
  • Løbende opdatering af regnskabet
  • Løbende refundering af udlæg til hjælpere
  • Aflæg endeligt regnskab, når arrangementet er overstået.

Se særligt kapitlet Budget og regnskab.

  • Beskriv overgaverne, som hjælperne skal løse
  • Prik personer, som har de rette kompetencer/interesser til opgaverne
  • Forventningsafstem med dine frivillige, så alle ved hvad der forventes af dem
  • Sørg for at alle hjælperne er på deres pladser og løser deres opgaver
  • Sørg for at hjælperne trives og har en god oplevelse ved jeres arrangement
  • Evaluer med hjælperne efter arrangementet.

Se bl.a. følgende kapitler:

Program, Hjælpere og Crowd pleaser.

  • Sørg for at arrangementet kan afvikles sikkert
  • Sørg for at faciliteten er klar, når arrangementet starter.

Se særligt kapitlet Klargøring af faciliteten.

  • Lav overblik over hvad der skal indkøbes
  • Skaf sponsorer
  • Indhent tilbud
  • Sørg for indkøb i god tid.

Se særligt kapitlet Sponsorer, præmier og gaver.

  • Design indbydelse, flag/bannere og materiale til de sociale medier
  • Læg en plan for hvor, hvordan og hvornår der skal reklameres for arrangementet
  • Følg planen for reklamering
  • Udarbejd og kommuniker praktisk info til deltagerne
  • Sørg for at få taget fotos og videoer under arrangementet (til reklame for næste gang)
  • Fortæl den gode historie efter arrangementet.

Se særligt kapitlet Promotion.

  • Sikr at programmet for afviklingen bliver fulgt
  • Styrer arrangementet, herunder dommere, speaker, videofotografer m.m.
  • Grib de udfordringer, der opstår under arrangementet, og uddeleger dem (dette er ofte en fuldtidsbeskæftigelse under arrangementet).